Postada en çok şikayet “kayıp” gönderiler

2020’de E-Ticaretteki Artış Şikayet Sayılarını Yükseltti

2020 yılında Kovid-19 salgınının etkisiyle e-ticaret gönderilerinde yaşanan artış, BTK’nin posta ve elektronik haberleşme sektörleri pazar verileri raporlarına yansıdı. Buna göre şikayet sayıları artarken, sonraki yıllarda ise azalma görüldü.

Geçen yıl CİMER ve bireysel dilekçe aracılığıyla posta sektöründe yapılan şikayet sayısı 6 bin 500’e ulaştı. Bu şikayetler arasında “kayıp/çalıntı” gönderi şikayetleri 1804 ile en çok görülen tür oldu. İkinci sırada ise “şube/acente/personel” şikayetleri 1387 ile yer aldı.

En Çok Şikayet Bilişim Sektöründe İnternet İçin Alınıyor

BTK Online Tüketici Şikayet Sistemi üzerinden geçen yıl bilişim sektöründe 184 bin 298 şikayet kaydedildi. Bu şikayetlerin yüzde 48’i “internet servis sağlayıcılığı” hizmetlerine yönelikti ve toplamda 89 bin 106 şikayet bu konuya odaklandı.

Kuruma ulaşan diğer şikayet türleri arasında uydu platform hizmetlerine yönelik 10 bin 629, mobil hizmetlere ilişkin 76 bin 110, sabit telefon hizmetlerine yönelik 6 bin 922 ve Kablo TV hizmetlerine ilişkin 1531 şikayet bulunuyordu.

Mobil iletişim sektöründe en çok şikayet faturalandırmada odaklanırken, internet hizmetlerinde bağlantı/hizmet kalitesi sorunları ön plana çıktı. Uydu platform hizmetlerinde en fazla şikayet “faturalandırma” üzerine yapılırken, sabit telefon hizmetlerinde “abonelik işlemleri” ve Kablo TV hizmetlerinde de “bağlantı/hizmet kalitesi”ne ilişkin şikayetler öne çıktı.

Related Posts

Şimşek: Türkiye küresel sorunlardan muaf değil

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Türkiye’nin güçlü makroekonomik temelleri ve reform adımları sayesinde küresel yatırımcılar arasında pozitif ayrışacağını vurguladı. “İyimser olmak için güçlü gerekçelerimiz var” diyen Şimşek, bölgesel entegrasyon ve yapısal dönüşüm projeleriyle Türkiye’nin ekonomik direncini artırdığını söyledi.

Bakanlığın soğan mesaisi

Emeğinin karşılığını alamayan yüksek girdi maliyetlerine karşın düşük kaldığını ifade ettikleri satış fiyatından şikayetçi olan soğan üreticileri ve tedarikçileri eylem planı hazırlığındaydı. Ticaret ve Tarım Bakanlığı’nın ‘yoğun gece mesaisiyle’ plan rafa kalktı.

EPDK Kurul kararları – 27 Nisan 2025

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), bazı akaryakıt ve doğal gaz dağıtım şirketlerinin depolama ve perakende satış tarifelerinde değişikliğe gitti.

Madencilik sektörü, izin süreçlerine hız kazandıracak reformları bekliyor

Öksüt Madencilik Ülke Müdürü David Bickford, Türkiye’de altın üretiminin, izin süreçlerinde yaşanan olumsuzluklar sebebiyle düşüş eğiliminde olduğunu belirterek, “Bakanlığın izin süreçlerini hızlandırmaya yönelik reform hazırlığında olduğunu biliyoruz. Bu reformların hayata geçirilmesi, madencilik sektörüne önemli ve olumlu bir katkı sağlayacaktır.” dedi.

Meydanı Amerika’ya bıraktılar

Vatandaş kara kara faturaları nasıl ödeyeceğini düşünürken iktidar elektrik dağıtım işini
Amerikalılara verdi. 4 milyon abone, fatura öderken ABD’li şirkete para kazandırıyor.

Bakan Şimşek, ABD temaslarını değerlendirdi: Türkiye’ye ilgi çok yoğun

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, Uluslararası Para Fonu (IMF)-Dünya Bankası Bahar Toplantıları için gittiği ABD’de bir haftada 60’tan fazla toplantı yaptığını bildirdi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir