Instagram’da daha fazla erişimin sırrını en yetkili isim açıkladı: 3 önemli tüyo



İçerik Üreticileri ve Dikkat Ekonomisi

İçerik üreticileri, ‘dikkat ekonomisindeki’ rollerinin önemini biliyor. Bir içerik üreticisinin içeriği daha fazla görüntülendiğinde, genellikle daha yüksek reklam geliri veya markalarla daha güçlü bir pozisyon elde etme şansı buluyor. Sektörde çalışanlar, bir içeriğin görüntülenme oranını “erişim” olarak adlandırıyor.

Dikkat ekonomisi, insan dikkatini kıt bir meta olarak ele alan ve bilgi yönetimi sorunlarını çözmek için ekonomik teoriyi kullanan bir yaklaşımdır.

Instagram’ın üst düzey yöneticisi Adam Mosseri, içerik üreticisi ve sosyal medya koçu Brock Johnson ile yaptığı bir podcast röportajında, “İnsanlar her zaman daha fazla erişim istiyor” diye konuştu.

Johnson ve Mosseri’nin röportajında, Instagram yöneticisi algoritma, hashtag’ler ve gölge yasak gibi konular hakkındaki söylentilere açıklık getirdi.

INSTAGRAM BUNLARA ÖNCELİK VERİYOR

Mosseri, Instagram’ın içerik üreticileri için üç temel önceliğini şöyle sıraladı:

  • Instagram, özgün içerikleri ödüllendirmeyi amaçlıyor.
  • Platform, küçük içerik üreticilerinin tanınmasını ve kitle oluşturmasını desteklemeyi hedefliyor.
  • Trendleri belirlemede daha hızlı ve etkili olmayı amaçlıyor.

Mosseri, “Instagram’da bir şeylerin popüler olması zaman alıyor” dedi.

Mosseri, gelecekte Instagram’ın geliştireceği noktalar ve içerik üreticilerinin platformdaki değişikliklere nasıl uyum sağlayabileceği konusunda ipuçları verdi. Mosseri, her zaman hem içerik üreticileri hem de normal kullanıcılar için faydalı bir denge kurmaya çalıştıklarını belirtti.

Mosseri, içerik üreticilerinin Instagram’da önemli bir rol oynadığını vurgulayarak, “İçerik üreticilerinin paylaşım yapabileceği en önemli yer burası” dedi.

DOĞRUDAN MESAJLAR ÇOK ÖNEMLİ

İçerik üreticileri, akışta paylaşım yapmak yerine hikayeler aracılığıyla daha geniş kitlelere ulaşabilir. Doğrudan mesajlar, içerik paylaşımında önemli bir rol oynar; Mosseri, doğrudan mesajların Instagram kullanıcılarının fotoğraf ve video paylaştığı ana yer olduğunu belirtti.

Instagram, geçtiğimiz yıl 20’den fazla yeni DM özelliği sunarak içerik üreticilerine destek oldu. DM’ler, içeriğin erişimini artırmak için önemli bir metrik olarak karşımıza çıkıyor.

SEO ÇALIŞMALARI DA YAPILIYOR

Instagram, içerik üreticilerinin Google ve diğer arama motorlarında daha iyi sıralanması için SEO çalışmalarına ağırlık veriyor. Mosseri, Instagram’ın arama işlevselliğini geliştirmeye odaklandıklarını ve TikTok’un bu konuda iyiyken Instagram’ın daha fazla çaba göstermesi gerektiğini söyledi.

Mosseri, Instagram’ın arama özelliklerini güçlendirmek için çalıştıklarını ve gelecekte yeni özellikler sunacaklarını ifade etti. Önerilen arama butonu gibi yeni özellikler göreceğimiz Instagram’da, içerik ve yorumlar arasındaki ilişki de önemli bir metrik olarak belirlendi.


Related Posts

Sanal enerji santralleri şebekelerin vazgeçilmezi haline geliyor

Sanal enerji santralleri (Virtual Power Plants – VPP), çok sayıda küçük enerji üreticisini (ev tipi güneş panelleri, bataryalar, elektrikli araçlar vb.) bir yazılım platformu aracılığıyla bir araya getirerek büyük ve esnek bir enerji kaynağı …

Nvidia GeForce 576.28 sürücüsü yayına girdi! İşte yenilikler

Nvidia, GeForce ekran kartları için WHQL imzalı 576.28 sürümlü yeni grafik sürücüsünü kullanıma sundu. Bu güncelleme, özellikle RTX 50 serisi kartlardaki teknik aksaklıklara ve bazı popüler oyunlarda yaşanan stabilite sorunlarına odaklanıyor …

Microsoft’un kodlarının üçte biri yapay zekâ ürünü

Microsoft CEO’su Satya Nadella, şirketin kodlarının yüzde 30’unun yapay zekâ tarafından yazıldığını söyledi.

Huawei Watch 5 hakkında yeni sızıntı! İşte tasarımı

Huawei, yeni nesil premium akıllı saati Watch 5 için çalışmalarını sürdürürken; cihazın tasarımı, renk seçenekleri ve fiyat bilgileri belli oldu. Son dönemde farklı sertifikasyonlarda ortaya çıkan Huawei Watch 5, üst segment kullanıcıları şimdiden …

Google’ın AI özetleri, son fiyaskosuyla yapay zekaya güvenilmeyeceğini bir kez daha kanıtladı

Yapay zeka bir şey bilmediğinde susmak yerine uyduruyor. Google’ın “çikolatalı alabalık” skandalı, AI sistemlerinin halen ciddi sorunlarla boğuştuğunu ortaya çıkardı.

Binance TR’den kripto kullanıcılarına önemli uyarı

Kripto varlık sektöründe hayata geçirilen yeni düzenlemeler kullanıcılar ve platformlar için daha güvenli ve şeffaf bir dönemin kapılarını araladı. Binance TR Genel Müdürü Mücahit Dönmez de 2024 yılında Sermaye Piyasası Kanunu’nda yapılan …

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir