İzmir 3. Tüketici Mahkemesi, Mobil Bankacılık Dolandırıcılığı Davasında Bankayı Kusurlu Buldu
İzmir 3. Tüketici Mahkemesi, bir kişinin mobil bankacılık uygulaması aracılığıyla 100 bin lirasının dolandırılmasına ilişkin davada bankayı yüzde 70 oranında kusurlu buldu.
Karşıyaka ilçesinde ikamet eden F.O., geçen yıl eylülde para çekmek için gittiği otomatik para çekme makinesinde (ATM) kartlarının bloke edildiğini fark edince ilgili bankaya başvurdu. Yapılan incelemede, F.O’nun vadeli hesabındaki 100 bin lirasının önce vadesiz hesabına, daha sonra ise İ.B. isimli bir kişiye gönderildiği belirlendi.
F.O., işlemin kendisi tarafından gerçekleştirilmediğini belirterek 100 bin liranın iadesini talep etti ancak banka bu isteği reddetti. Bunun üzerine F.O. durumu Karşıyaka Tüketici Hakem Heyeti’ne taşıdı.
Heyet, sorunu çözmek için bilişim uzmanlarından oluşan bir bilirkişi heyetinden rapor istedi. Rapor, F.O’nun hesabından 2 kez para transferi girişiminde bulunulduğunu ortaya koydu. Ayrıca, ilk transferin, banka tarafından şüpheli işlem olarak iptal edildiği bilirkişi raporunda belirtildi.
Bilirkişi raporunda, internet bankacılığı şifresinin sıfırlandığı ancak bazı dijital kanallara erişimin kısıtlandığı, ancak hesapların bloke edilmediği vurgulandı. Raporda ayrıca, bankanın gelişmiş güvenlik önlemlerini uygulamaması nedeniyle özen göstermediği, kişisel bilgilerini ve cep telefonunu koruyamayan davalının kusuru olduğu ifade edildi.
Mahkeme, her iki tarafın da kusurlu olduğunu belirterek, bankanın yüzde 70, tüketicinin ise yüzde 30 oranında kusurlu olduğu kararına vardı. Bankaya 70 bin lira ödeme yapma kararı verildi.